دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

زرازمال حرام

 

  

تو  رنج بری و مردم  از کار تو  حظ

 

عصیان تو بری ز مال و ،اغیارتو حظ

 

گرجمع کنی ملک و زر ازمال حرام

 

تو  مظلمه می بری و اخیار تو حظ

 

 

بنائی معمار یزدی 

من و دل و ایشان

 

 

خوبان که علاج سینه ریشان دانند

 

حال  دلم  از   زلف  پریشان   دانند

 

در دل میلی که  من بدیشان  دارم

 

من دانم  و  دل داند و ایشان  دانند

 

 

میرزا علی خان لعلی

( شمس الحکماء )

 

وین رنج وبلا

 

 

 

گر بد کردم  مرا   بدی  پیش  آمد

 

وین رنج وبلا ومحنت ازخویش آمد

 

هر زخم که  بر سینه  بیگانه زدم

 

ریشش به دل خسته درویش آمد

 

 

معین الدین فراهی

(ملامسکین)

متوفی908

  

مأیوس مباش

 

 

مأیوس مباش

 

زیرا

 

یأس مرگ است

 

 

حضرت امیرالمومنین

امام

علی

علیه السلام 

از نعمت خدا خسته نشوید

 

 

 

ان حوائج الناس إلیکم من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم

 

 

احتیاج مردم مردم به شما ، نعمت خداست برشما ،

 

از نعمت خدا خسته نشوید

 

( از حاجتمندان استقبال کنید ) .

 

 

حضرت سیدالشهدا

امام حسین

علیه السلام

منبع : بحار