دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

آسان ترین راه

 

 

فرارازهرمشکلی

 

 فقط فاصله رسیدن به راه حل را زیاد می کند .

 

آسان ترین راه

 

 برای  گریز از مشکل ، حل کردن آن است .

 

 

منبع : ایمیل 

کارخیر مانند باران است

 

مردی

 

درخدمت حضرت سیدالشهدا

 

امام حسین علیه السلام گفت :

 

دادن ( بذل و بخشش مال) به غیراهل تضییع است

 

فرمود : نیست

 

زیرا

 

کار خیر

 

 مانند بارانست که زیاد ببارد

 

شامل خوب و بد بشود 

حق را دولتی است و باطل را دولتی

 

 

ابوالصباح کنانی  گوید:

نزد حضرت  امام صادق علیه السلام بودم،

 پیرمردی بر آن حضرت وارد شد و گفت

 فرزندم مرا نافرمانی کرده و[برادرانم] به من ستم نموده اند

پس امام صادق علیه السلام فرمود:

 مگر نمی دانی

که حق را دولتی است

و باطل را دولتی

 که هر یک از آن دو

در دولت رقیبش( آن دیگری) ذلیل است

[پس هرکه آسایش دولت باطل به اورسد دردوران دولت حق ازاو قصاص می شود]

 

 

منبع کتاب غیبت نعمانی

تألیف شیخ اجل ابی عبدالله محمد بن جعفر الکاتب

معروف به ابن ابی زینب نعمانی

قرن چهارم هجری قمری 

یاعلی گفتم

 

باز   امشب   یاد  مولی  کرده ام

 

بر    مقام   او    تولی    کرده ام

 

ازتمام  دشمنانش هرچه هست

 

یا  علی   گفتم   تبری  کرده ام

 

عیسی بابایی

متولد ولفرا – استان گلستان 

راستگو

 

 

یکی  سهل  را گفت :

 

می گویند تو برسر آب می روی وقدمت تر نمی شود !

 

سهل گفت :

 

ازموذن این مسجد بپرس که اومردی راستگو است

 

 پرسید

 

موذن گفت :

 

من چنین چیزی ندیده ام .

 

لکن دراین روزها ، سهل برسر حوضی درآمد

 

 تا غسل بسازد،

 

در حوض افتاد ، واگر من نمیبودم ،

 

درآنجا می مرد!