دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

بخاطر ذلت

 

 

ما من رَجُلٍ تَکبّرَ أَو تَجبَّرَ الّا لذلَّةٍ یَجدُها فی نَفسِهِ.

 

 

هیچ مردی نیست که تکبر بورزد یا خود را بزرگ بشمارد

 

 مگر

 

 به خاطر ذلتی که در نفس خود می یابد.

 

 

حضرت امام

جعفرصادق

 علیه السلام

جهادالنفس، ح585

  

توبسوز ، توبساز

 

چون  دوستی   روی  تو    ورزم  به  نیاز

مگذار    به  دست     دشمن   دونم  باز

  گر سوختنی است جان من هم توبسوز

  ور ساختنی  است کار من  هم تو بساز

 

اوحدی مراغه ای 

بوی مسلمانی

 

 

میدان    دراز   و   مرد   میدانی   نیست

این خلق جهان چنانکه می دانی نیست

گر    ظاهر شان    به    اولیا     می ماند

در  باطنشان   بوی   مسلمانی   نیست

 

حضرت

محمد مرقی کاشانی

معروف به

  باباافضل کاشانی

  

بی یاد تو

 

ای درسر هرکس  ازخیالت هوسی

بی  یاد تو   بر نیاید  از من  نفسی

مفروش  مرا    بهیچ  و   آزاد   مکن

من خواجه یکی دارم وتوبنده بسی

 

حضرت

ابوسعید ابوالخیر

  

ماه عالم آرا

 

 

 

ای  روی  تو   ماه  عالم  آرای  همه

وصل  تو  شب  و  روز  تمنای  همه

گر با دگران  به  ز منی  وای  به من

وربا همه کس همچومنی وای همه

 

حضرت

نجم الدین کبری