دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

ای سرزمین من

  

 

در خاک‏های تو

ای سرزمین من،

عشق عزیز من،

بی‏خویش و بی‏کران،

با چشم‏های باز،

با قلب داغدار،

همچون شقایقی،

رویید سرخ فام.

ای سرزمین من،

ای سرزمین من‏

بر خاک‏های تو،

در دست مردمت،

روییده‏ام به رنج‏

زیرتگرگ و باد،

باران ضربه‏ها

طوفان سهمناک،

روییده‏ام به رنج‏

همچون چنارها،

با پنجه‏های سخت‏

در قلب قلب تو،

من ریشه کرده‏ام،

ده‏ها هزار سال‏

ای کوه‏های رنج‏

ای چشمه‏های اشک،

ای سرزمین من‏

خواهم که بر تنت‏

پوشم حریر سبز

از هدیه بهار،

در کوچه‏های شهر

بر سبزه‏های دشت.

ای سرزمین من!

خواهم گشاده دست‏

باشی و مهربان،

دریای موج زن‏

از خوشه‏های زرد،

چون گیسوی طلا

لغزد به چهره‏ات‏

هر جا غریو کار،

هر جا خروش عشق،

لای لای مادران،

لبخند کودکان،

در خواب‏های ناز.

خواهم هزار بار

گلگون کنم رخت،

در خون قلب خویش‏

اندام خاکیت.

ای سرزمین من!

ای سرزمین من

 

آذر ۱۳۳۰

شاهرخ مسکوب

متولد1302 بابل

 مازندران 

منبع : ویکی پدیا 

دیدم بردر بهشت

 

 

حضرت

 

 محمد

 

 صلی الله علیه وآله وسلم

 

فرمود :

 

دیدم

 

بر در بهشت نوشته که

 

تو حرامی

 

بر هر بخیل

 

و بر هر کسی که عبادت برپا نکند

 

و هرکه که عاق پدر ومادر باشد

 

و هر که سخن چینی کند 

تن به خواری وذلت

 

آنکه در مقابل شیفتگان دنیا

 

تن به خواری و ذلت دهد ،

 

جامه پاکی و تقوا را از تن بدر آورده

 

حضرت امیرالمومنین

امام علی

علیه السلام 

به صدسال

 

فریاد  که سوز  دل  عیان  نتوان کرد

 

با کس سخن از داغ نهان  نتوان کرد

 

اینها  که من از  جفای  هجران دیدم

 

یک شمه به صدسال بیان نتوان کرد

 

وحشی بافقی 

 

درباغ زمانه

 

از خلق  جهان  هرکه  خبر دارتر است

 

ناچیزتر   و  مفلس    و   بیکارتر  است

 

در   باغ   زمانه    باغبانی     می گفت

 

خوش میوه ترین درخت کم بار تر است

 

 

سحابی