دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

دریا

فرهنگی،ادبی،عرفانی،عمومی

کسب حرام و گفتار ناروا

قلموا اظفارکم من کسب الحرام ،

 

واصموا اسماعکم عن ذکر الخنا

 

واقبلوا علی بقلوبکم

 

فانی لست ارید صورکم

 

کلمة الله نقل از امالی

 

دست از کسب حرام بردارید وگوش ازگفتار ناروا بربندید

 

واز (صفای) دل بمن رو کنید زیرا که من صورت های شما را نمیخواهم.

 

کتاب پندهای خدا عزوجل

محمدمهدی تاج لنگرودی ((واعظ))

مردم روزگار

مردم روزگار

 

 

اگر شایستگی بر روزگار ومردم آن چیره شد،

 

 

چنانچه مردی به مرد دیگر

 

 

که گناهی ازاو به آشکارائی سرنزده است

 

 

بدگمان شود،

 

 

به او ستم کرده است

 

 

و چنانچه روزگار و مردم آنرا تباهی فراگیرد

 

 

اگرکسی به مردم خوش گمان باشد

 

 

فریب خورده است.

 

 

 شگفتیهای نهج البلاغه

جرج جرداق

 

امیرالمومنین

 

حضرت علی علیه السلام

درگوش دلم

هر چند که  من   ز  زمره  اوباشم

 

در جمع   خواص    اندکی  قلاشم

 

درگوش دلم دوست چنین گفت:پسر

 

تو  هیچ مباش  تا همه  من  باشم

 

حضرت

 

علاء الدوله سمنانی

 

هفتادو دوملت

مردان رهت   واقف  اسرار  تواند

 

باقی همه  سرگشته پرگار تواند

 

هفتادو دوملت همه درکار تواند

 

تو با همه و  همه طلبکار  تواند

 

 

حضرت حکیم افضل الدین محمد مرقی کاشانی

معروف به

باباافضل کاشانی

رخ معشوق

رخ معشوق خواهی  جان برافشان

 

غبار هستی   از  ایمان  بر  افشان

 

سرو سامان   نگنجد   در  ره عشق

 

قلم   برکش  سروسامان  بر افشان

 

حضرت

شیخ روزبهان کبیر

(بقلی شیرازی